30 10, 2018

Možno zahrnúť barelovou vodu do nákladov?

Od |2020-03-30T09:03:04+02:0030 októbra, 2018||0 komentárov

Áno, dá. Čítajte stanovisko Ministerstva Financií ČR: V § 28 odst. 1 nariadenia vlády č. 178/2001 Zb., ktorým sa stanovia podmienky ochrany zdravia pri práci, v znení neskorších predpisov (ďalej len "nariadenie") je stanovené, že objekty určené pre pracovnú činnosť musí byť zásobované pitnou vodou v množstve postačujúce pre krytie potreby pitie zamestnancov a zabezpečenie prvej pomoci. Preto akákoľvek forma zabezpečenie pitnej vody na pracoviskách, tj. vrátane nákupu balenej pitnej vody v PET fľašiach alebo rôznych bareloch predstavuje naplnenie základných povinností zamestnávateľa a náklady na obstaranie pitnej vody sú daňovo uznateľné. Definícia pitnej vody nadväzuje na ustanovenie § 3 zákona č. 258/2000 Zb. O ochrane verejného zdravia, v znení neskorších predpisov, podľa ktorého je pitnou vodou všetka voda v pôvodnom stave alebo po úprave, ktorá je určená na pitie, varenie, k príprave jedál a nápojov, voda používaná v potravinárstve, voda, ktorá je určená na starostlivosť o telo, na čistenie predmetov, ktoré svojím určením prichádzajú do styku s potravinami alebo ľudským telom, a na ďalšie účely ľudskej spotreby, a to bez ohľadu na jej pôvod, skupenstvo a spôsob jej dodávania. Poznamenávame, že tento systém sa týka pitnej vody spotrebovanej zamestnancami na pracovisku a že spotreba pitnej vody by mala zodpovedať odporúčanému množstvo pitných režimov. Jedná sa o výňatok z rokovania medzi Komorou daňových poradcov a Ministerstva Financií ČR z 5. apríla 2007. Na základe našich skúseností pre doplnenie uvádzame: Podmienku nespĺňa perlivá voda. Niektoré finančné úrady neuznávajú vodu v 1,5l PET fľašiach ako nákladovú položku z toho dôvodu, že si ju môžu zamestnanci nosiť domov. Proti vode v bareloch výhrady nemajú.

18 10, 2017

Prečo je nutné sanitovať?

Od |2020-03-30T09:03:53+02:0018 októbra, 2017|, |0 komentárov

Voda, ktorú Vám dodávame, je prírodný. So všetkým. Teda aj s baktériami, ktoré má obsahovať a s ktorými žijeme v symbióze. Títo naši malí kolegovia však majú tendenciu sa zachytávať vo vodných cestách výdajníkov a veselo sa tam rozmnožovať. Ak by sa im ponechalo príliš slobody, ich množstvo by presiahlo únosnú hranicu a mohli by nám aj spôsobiť menšie zdravotné nepríjemnosti. Ale žiadny strach! Je veľmi jednoduché tomu zamedziť. Stačí dodržiavať pravidelný sanitačný režim. Termíny za Vás strážime sami a úkon vykonávame na vysoko profesionálnej úrovni. Dátum budúci sanitácie zistíte na štítku, ktorý po každej sanitácii lepíme na váš výdajník.

17 10, 2017

Prečo barely predávate a nepožičiavate?

Od |2020-06-08T14:06:29+02:0017 októbra, 2017||0 komentárov

Obstarávacia cena barelu o 100% prevyšuje cenu vody, ktorú sme Vám ponúkli. Na základe našich skúseností je bezplatné poskytnutie barelov v dôsledku pre obe strany príťažou. Posúďte sami: Barely by sme Vám zapožičali. To znamená, že by boli neustále naším majetkom. Zničené a stratené barely by sme Vám Však museli účtovať. Z týchto dôvodov by dochádzalo k týmto komplikáciám: Zničené barely. Preberanie takých barelov býva tradične konfliktom, keď sa zamestnanec klienta snaží znehodnoteniu zamaskovať či poprieť. Následne dochádza k reklamácii faktúry zo strany klienta a zdĺhavé korešpondenciu. Stratené barely. Bolo by nutné pravidelne, najlepšie raz mesačne, kontrolovať obalové konto. To znamená vykonávať inventúru vo Vašich priestoroch. Spravidla dochádza k nezrovnalostiam a následnom pátranie v dokladoch, ktoré si musí kontaktná osoba klienta pre túto potrebu zvlášť evidovať. To všetko zaberá značnú časť pracovnej doby zamestnancov oboch strán, ktorú by mohli využiť efektívnejšie pre svojho zamestnávateľa. Z týchto dôvodov zbytočne dochádza k stratám času, vytváranie napätia, nadmernému zaťažovaniu administratív oboch strán, navýšenie korešpondencie a bohužiaľ často aj k zbytočným konfliktom. Riešenie prípadných strát je internou záležitosťou klienta, ktorá je spravidla efektívnejšie a býva zahrnutá do zodpovednosti zamestnancov za ostatný majetok klienta.

Go to Top